22
Nov
2015
Stavka policije
Nekaj razmišljanja o stavki policije in stanju v prevozništvu...
Veliko se zadnje dni pogovarjam s šoferji in šoferkami in tudi z ostalimi profili, ki iščejo šiht... Pogovori se slej, ko prej obrnejo v smer stagnacije, malodušja, razočaranja... in nato se iz te kemije resignacije (vsaj pri meni) izdestilira čista jeza... srd in bes... !!!
Pa kaj se resnično gremo, mi vsi ?!? Država in državljani - politiki in gospodarstveniki in pravniki in delavci in še vsi ostali profili vmes ?!?
Če ostanem samo v šoferiji - prevozniki na glas razglašajo mantro, da drugače, kakor da ostane voznik vsaj dva vikenda na mesec zunaj (torej bivakira v kabini nekje v tujini), sploh ni možno več rentabilno poslovati. To pomeni, da je (mora biti !) voznik na delovnem mestu 26 x 24 ur od tridesetih dni meseca! In to za minimalno plačo !, ker dnevnice (fiktivne !) niso plača in se ne vštevajo v pokojninsko osnovo !!!
Kakšen sužnjelastniški (fevdalni, zgodnje kapitalistični) sistem je uveden v naši državi ?!?
Imamo kup nekih zakonov, pravilnikov, uredb, ki jih delodajalci komot izigravajo ali zaobidejo in niti pravni, niti pokojninski, niti davčni, niti zdravstveni sistem, niti inštitucije nadzora se ne zbudijo in ne odreagirajo !!!
Voznik dnevno aktivno dela minimalno od 9 do maksimalno 15 ur. Tudi če ne dela fizično (vozi, razklada, naklada), je na delovnem mestu in ne razpolaga sam s seboj. In tudi, ko počiva (9 do 11 ur na dan), ne more domov, ampak je omejen na bivanje v kabini tovornjaka. Vikend pavzo, bi po zakonu moral preživeti doma, ali vsaj v hotelski sobi, nikakor pa v kabini - prevoznik pa novemu kandidatu za službo že vnaprej pove, da se dela tako, da sta vsaj dva vikenda zunaj (seveda v kabini)!
Kaj si domišljajo naši delodajalci ?!?!? Kaj si domišljajo prevozniki ?!?!? Da je delavec, da je voznik tretja klasa človeka - samo sredstvo za doseganje cilja, beri dobička ?!?!?
Za takšen tempo dela - torej mesečno 26 dni odsotnosti od doma, delo v tujini in vsak dan minimalno 9 ur, (mesečno med 250 do 300 ur dela), delo ob sobotah in praznikih, delo v za zdravje in življenje nevarnih pogojih, (cesta, vožnja, vremenske razmere), bi moral voznik zaslužiti vsaj tisočaka in pol neto in to kot osnovno plačo za izračun pokojnine, plus pripadajoče realne dnevnice za vsak dan tujine! Vozniki pa realno zaslužijo med 1.200 do 1.600 €, od tega je osnova za pokojnino 600 € !!!!
Sedajle stavkajo policisti Slovenije. Odnos voznik - policist, ni ravno zmeraj najbolj prijateljski, v bistvu pa tako eni, kot drugi vemo, da je naše delo težko, nevarno, slabo plačano, da nas izkoriščajo in da manipulirajo z nami... In tudi vemo, da smo oboji na cesti zato, ker moramo opravljati svoje delo... in da skušamo opravljati naše delo v okviru zakonskih pravil, pravil službe in poklica in zahtev delodajalca... in delamo zato, ker imamo svoj poklic radi, ker čutimo odgovornost do poklica in ker se z delom preživljamo. Kljub konfliktom do katerih zna priti, ko naletimo vozniki na policiste, je bilo že veliko situacij, ko smo se razšli prijateljsko, z razumevanjem, drug drugemu tudi pomagali in si bili v oporo!
In ja, oboji smo se tudi v živo soočili z vsemi platmi begunske in migrantske situacije. In obojne so nas, tako država, kakor delodajalci pustili na cedilu, da se znajdemo in preživimo v tej godlji....
Pred kratkim sem zasledila pripombe prevoznikov, da bo treba stavkati, ker jih država stiska z davščinami, trošarinami, cestninami...
Kako bodo prevozniki stavkali - tako da bodo izrabili svoje zaposlene ?! Torej bomo vozniki orožje delodajalcev. Vendar vozniki od tega ne bomo imeli nič. Karkoli bodo prevozniki iztržili od države, bo ostalo v njihovih žepih. Vozniki bomo ostali na istem, kakor smo sedaj...
Bila sem na gospodarskem predavanju, kjer so nam grafično in statistično s številkami pokazali, kako uspešna je transportna branža v Sloveniji, kako uspešni so prevozniki, koliko denarja obračajo in kakšne dobičke kasirajo. Fact je, da prevoznikom v Sloveniji ne gre slabo, niti malo slabo. Stokajo, zato, ker želijo še več dobička. Voznika vidijo pa samo kot sredstvo za doseganje cilja - potrošni material!
Zato v SPVS podpiramo stavko policije !
Tako policisti, kakor vozniki smo za delodajalce in državo samo nujno zlo - brez nas ne morejo, vendar so nam polomili zobe, izdrli kremplje, nas stlačili v okove, priklenili na ketne in smo podobni plešočim romunskim medvedom. Plešemo pod taktirko palice, za skledo slabe hrane in usmrajene vode. Plešemo, dokler nas ne zapustijo moči in nas zgrudi bolezen in odreši smrt...