O NAS
Pozdravljen obiskovalec
Smo poklicni vozniki, ki nam, tako kakor tudi vsem ostalim poklicnim voznikom Slovenije, grenijo življenje splošne težave v gospodarstvu in prevozništvu.
Odločili smo se, da nekaj ukrenemo za izboljšanje razmer in statusa za poklicne voznike in v oktobru 2014 ustanovili sindikat. začeli smo z imenom Sindikat mobilnih delavcev Slovenije - SMDS, julija 2015, pa smo se pridružili Konfederaciji sindikatov Slovenije in se preimenovali v Sindikat poklicnih voznikov Slovenije - SPVS.
Vsak dan na lastni koži izkušamo, kakšno je delo in življenje poklicnega voznika, zato tudi najbolje vemo, kakšno je dejansko stanje v prevozništvu, kaj se dogaja voznikom, s kakšnimi težavami se vozniki soočamo, kje je zakonodaja nedorečena, nedosledna, pomanjkljiva. Prav tako so nam iz prve roke poznani načini obračunavanja plač voznikom, tegobe s pogodbami, nespoštovanje delavskih pravic, nespoštovanje varnosti in zdravja voznikov, slabi do poniževalni odnosi med avtoprevoznikom in njegovim voznikom. Vemo kakšne krivice se dogajajo voznikom. Vemo kako nizko je ovrednoten poklic voznika.
S sindikalno dejavnostjo smo začeli samoiniciativno, brez pričakovanja osebnih koristi – delamo volontersko in stroške za potrebe sindikata iz lastnega žepa. Zato smo se tudi pridružili Konfederaciji sindikatov Slovenije, da imamo močnega, reprezentativnega zaveznika, v predsedniku konfederacije, Gvidu Novaku, ki je diplomirani inženir tehnologije prometa, pa tudi kvalitetno strokovno oslombo. Za pravno pomoč in podporo smo izbrali in pooblastili odvetniško pisarno Mitja Pukšič.
Vemo, da je pred nami dolga in trnova pot. V vseh teh letih sindikalne nedejavnosti na področju transporta, se je nabralo veliko anomalij. Vozniki smo brez branžne kolektivne pogodbe, ki bi urejala delovne pogoje in razmerje avtoprevoznik – voznik.
Vozniki delamo v izredno slabih razmerah, za skorajda celomesečno odsotnost od doma, za delo ob praznikih, sobotah, nedeljah in ponoči, za odgovorno in nevarno delo, za delo v nezdravih pogojih, smo plačani z minimalno plačo in fiktivnimi dnevnicami. Če nas doleti nezgoda, invalidnost ali hujša bolezen in ostanemo dalj časa v bolniškem staležu, smo obsojeni na životarjenje ob 300 do 400 evrih. Najkasneje nas bo pa udarila minimalna plača, ko bomo (če bomo !) dopolnili leta za pokojnino. Za dolga leta težkega dela, ločenosti od družine in izpostavljanja nevarnostim ceste in prometa, bomo »nagrajeni« z minimalno pokojnino.
Ob že tako slabi prognozi za bodočnost, se dnevno srečujemo s težavami in stresom, ki nam načenjajo živce in krhajo zdravje. Za prevoznike in špediterje smo vozniki samo številke kamionov. In oboji – tako prevozniki, kakor špediterji – ponavljajo isto mantro – »kolesa se morajo sukat«. Svoj lonček pristavijo še naročniki, ki želijo imeti robo čimprej. Voznik, kot človeški faktor, je nepomemben, njegove potrebe so nepomembne, tretiran je kot strošek, nujno zlo in podrejen hektični gonji ustvarjanja dobička delodajalcu, špediterju, naročniku.
Dogajajo se nesreče, prometne nezgode, tudi s smrtnim izidom, ker so vozniki preutrujeni, ker so v stresu, ker delajo tudi bolni, ker je tempo njihovega dela podrejen neobvladljivo pogoltnemu tržnemu gospodarstvu in nelojalni konkurenci.
Temu je treba narediti konec. Poklic voznika je odgovoren in zahteven – za voznika moraš biti rojen in imeti to delo rad, da ga lahko dobro opravljaš. Zato mora ta poklic biti spoštovan (kakor je nekdaj že bil !) in primerno nagrajen.
V Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije se bomo trudili, da izboljšamo razmere za vse poklicne voznike, vseh oblik transportov, zaposlene v Sloveniji.
Zadali smo si cilje:
- znova spisati kolektivno pogodbo,
- urediti, prevetriti, dopolniti zakonodajo in poenotiti delovno in socialno pravo vozniške branže z Evropsko zakonodajo,
- spodbuditi inšpekcije, da se resneje lotijo svojega dela,
- urediti plačni sistem v transportni branži – za enako delo, enako plačilo, za vse voznike, za vso Slovenijo,
- izvesti sistemizacijo delovnih mest voznikov,
- znova uvesti benefikacijo oz obvezno dopolnilno zdravstveno zavarovanje,
- dvigniti osnovno plačo voznika,
- doseči plačilo po delovnih urah, plačilo delovne dobe in izplačevanje dejanskih dnevnic za bivanje v tujini,
- doseči izplačevanje dodatkov na pogoje dela - nočno delo, delo ob sobotah in praznikih, težko in zdravju nevarno delo, ločenost od družine,
- prepovedati in onemogočiti plačilo po km in procentih, in plačevanje fiktivnih dnevnic izračunanih iz števila kilometrov,
- narediti študijo tržišča in ekonomsko načrtno, na regijski in državni ravni, omejiti, oz smiselno planirati odpiranje novih prevozniških podjetij,
- zaostriti in zakonsko določiti pogoje za odprtje prevozniškega podjetja,
- omejiti izdajo licenc za tujce – prednost ima domača delovna sila,
- prenesti odgovornost za prekrške voznika zaradi časov vožnje in počitka tudi na delodajalca, špediterja in naročnika, kadar postavljajo neizvedljive termine in s tem voznika silijo v prekrške,
- preveriti in poklicati na odgovornost tudi delodajalca, če voznik zaradi preutrujenosti in stresa povzroči nesrečo,
- delati na ureditvi razmer s parkirišči za voznike,
- voznikom omogočiti varno delo in človeka dostojno življenje in plačo in da si bo lahko tudi voznik, potom svojega dela, prislužil varno starost!
V transportu je potrebno narediti red in vozniku vrniti pomembnost in spoštovanje in ga za naporno delo primerno nagraditi.
V Evropi smo, Slovenija je članica EU, torej morajo za vse voznike in prevoznike EU veljati enaka pravila, pravice in tudi dolžnosti.
S spoštovanjem, en lep šoferski „73, dobre ceste in polne gume...“
Ekipa SPVS