Odgovor SPVS na srečanje prevoznikov v Slovenski Bistrici

Odgovor SPVS na srečanje prevoznikov v Slovenski Bistrici

Spoštovani ministri, komisarka, prevozniki, novinarji, obča javnost
 
 
V Slovenski Bistrici so se sestali prevozniki, da bi državo opozorili na svoje težave – nelojalno konkurenco, zastoje na mejah, nepretočnost cest in neustrezno davčno politiko. RTV Slovenija je dogajanje posnela in pripravila prispevek. V Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije ne moremo spregledati dveh dejstev, da se prevozniki okrog zaposlovanja še zmeraj sprenevedajo in da je prispevek, z novinarske strani površno pripravljen.
 
Novinarka RTV, Gabrijela Milošič, sicer potrdi to, kar v sindikatu zmeraj ponavljamo – transportna panoga je, kljub temu, da prevozniki stokajo,  paradni konj slovenskega gospodarstva.
 
Prevozniki pravijo, da država zaradi neustrezne davčne politike izgubi ogromno denarja, hkrati pa seveda zamolčijo, da z nelegalnim plačevanjem voznikov sami utajijo še neprimerno večje vsote – o tem v nadaljevanju.
 
Kar se tranzitnega prometa tiče - eno dejstvo je, da je Slovenija premajhna, da bi tranzitni promet pri nas tankal gorivo, drugo dejstvo je, da je gorivo pri nas dražje. Se pa tranzitni promet ustavlja na naših počivališčih, zato vozniki državi predlagamo, da predvsem uredi parkirna mesta za tovorna vozila, dovolj urejenih parkirišč, da bomo vozniki, tako domači kot tranzitni lahko izpolnjevali naše zakonske obveze odmorov in počitka in se dejansko tudi zares odpočili. Na urejenih parkiriščih, država ali koncesionar lahko pobira parkirnino in hkrati pa mora ponuditi še infrastrukturo – redno očiščene sanitarije, možnost tuširanja in cenovno ugodno in seveda dobro prehrano – pa bo zagotovo priteklo nekaj cvenka v državni proračun.
 
In kar se še tiče proračunske malhe – spoštovani prevozniki, če bi vi voznikom namenili, težavnosti in zahtevnosti dela, primerno osnovno plačo in voznike plačevali zakonito, po dejanskih urah opravljenega dela, izplačevali nadure, nočne in praznične ure in od celotne plače odvedli prispevke in če bi vsi prevozniki redno plačevali prispevke, bi se iz transportne branže v državne malhe nateklo enkrat več denarja, kakor ga priteče sedaj! Vozniki pa bi si lahko obetali nekoliko bolj dostojno pokojnino.
 
Dokler prevozniki delo voznikom, nezakonito! plačujete s tako imenovanimi dnevnicami in od teh fiktivnih dnevnic seveda ne obračunate in odvedete prispevkov, je skrajno sprevrženo s prstom kazat drugam. Več kot polovico zaslužka voznikom nakažete kot »dnevnice«! S tem oškodujete voznike in državo! Voznikom ne izplačate realnih dnevnic, ki jim pripadajo kot nadomestilo za prehrano, dejansko plačo pa izplačujete minimalno, kar pomeni tudi minimalna nadomestila in minimalno pokojnino. Državi pa tako utajite enormno višino prispevkov in davkov na plačilo za delo. Vozniku izplačate minimalno plačo od katere odvedete prispevke, večji del plače pa mu izplačate kot neobdavčene dnevnice!
 
Ministrom, poslancem, novinarjem in komisarki smo že velikokrat pojasnjevali kakšna, nelegalna plačna formula velja za voznike v Sloveniji. Tule v prispevku pa, ko slišimo, da novinarka sprašuje voznika o plači, se izkaže, da niti novinarka, niti ta voznik nimata pojma kakšna je plača voznika – koliko voznik dejansko zasluži!
 
Voznik govori o 2000 evrih neto ! in novinarka niti malo ne podvomi v ta podatek. Ta voznik, kakor tudi večina voznikov v Sloveniji ima v pogodbi zagotovo napisano minimalno plačo.  Če bi ta voznik pogledal svojo plačilno listo (če jo sploh dobi ?!), bi videl, da ima prikazano in izplačano ! neto plačo tam nekje med 600 do morda 800 evri, vse ostalo so »dnevnice« in potni stroški. In vse skupaj morda res celo nanese dva tisočaka – odvisno koliko ima ovrednoten prevožen kilometer, koliko kilometrov je prevozil v mesecu in koliko vikendov je preživel v kabini tovornjaka. Povprečno vozniki dobijo med 1300 do 1800 evri mesečno. Ob tem si morajo iz tega plačila pokriti seveda vse stroške bivanja v tujini, prehrano, osebno nego…
 
Dejstvo je, da vozniki mesečno delajo čez 200 ur, tudi 230 ur in več, za minimalno plačo ca 600 evrov!
Plačilo po prevoženem kilometru, ali procentualno od vrednosti transporta  je nezakonito, negativno stimulativno, pomeni nevarnost za voznika in vse udeležence prometa, ker voznika spodbuja, da bi prevozil čim več kilometrov. Ker prevozniki od tega plačila ne obračunajo prispevkov pomeni tudi utajo davkov, voznika pa oškoduje pri izračunu nadomestil in pokojnine. Plačilo po kilometru ali procentu prepoveduje EU Uredba 561/2006, EU Uredba 2016/403 pa tako plačevanje voznikov uvršča med zelo hude kršitve!
 
Kar se pa zaposlovanja tiče – tako prevoznik Pišek, kakor Prevoznik Fijavž se pohvalita, da praktično več nimata zaposlenega slovenskega voznika. Žalostno!!! S tem se res ni za hvalit!!!
Pa ni problem v tem, da slovenski vozniki ne bi želeli delati v slovenskih podjetjih – problem je v tem, da prevozniki raje zaposlijo tujca. Ker je tujca lažje naplahtat, držat bolj na kratko, manj plačat in po potrebi nagnat. Kot se že iz prispevka vidi, večina tujcev sploh pojma nima, kakšna je njihova dejanska plača. Mislijo da je mesečni zaslužek, ki ga dobijo na račun njihova plača, ko pa se jim nekaj zgodi, zbolijo ali se ponesrečijo, pa sledi spoznanje.
 
Kar se zastojev na meji tiče. Prevozniki stokajo zaradi izgube časa. Niso pa se niti gospod Pišek niti Gospod Fijavž in tudi ne minister Poklukar ob tem spomnili na voznike. Tudi vozniki izgubljajo dragocen čas! Dokler stojijo v nekajurnih, kilometre dolgih kolonah nič ne zaslužijo, ker niso plačani po urah! Ob tem se nihče ne vpraša, kako je v stati v koloni, se pomikati meter po meter, ure dolgo čakat, sploh v poletni vročini. Nihče se ne vpraša kako izčrpujoče je to za voznike, kako bodo vozniki nato uskladili lastno utrujenost in izgubljen čas, s termini, ki jih morajo izpolniti  in z zakonsko obvezujočimi časi vožnje in počitka. Nihče se tudi ne vpraša ali imajo ti vozniki, ko obtičijo v nekaj urnem, tudi kdaj skoraj celodnevnem,  zastoju na meji v kamionu dovolj veliko zalogo pijače, hrane, sploh v poletni pripeki. Nihče se ne vpraša, kako naj voznik reši svoj osebni, človeški problem, če bi med čakanjem na prestop meje potreboval stranišče….
 
Da se dotaknem še nelojalne konkurence. Prevozniki ste sami sebi najhujša nelojalna konkurenca! Drug drugemu stihijsko skačete v zelje z dumpinškimi cenami prevozov, z nevzdrževanjem voznega parka, s kršenjem predpisov o kabotaži in z enormnim kršenjem slovenske in evropske socialne zakonodaje!!!
 
In zakaj sem že na začetku omenila, da je prispevek novinarke površen?!
 
V SPVS smo napisali že ogromno člankov, pojasnjevali novinarjem, ministrom in poslancem, ta novinarka pa zaključi z retoričnim vprašanjem: »kaj je v Sloveniji narobe s poklicem šoferja, če si ga Slovenci doma ne želijo opravljati in če tudi tujci ob 2000 evrih neto plače želijo prenehati z delom?«
Če bi novinarka vsaj malo pogledala po arhivih, morda poklicala nas ali kateri drugi sindikat voznikov, tako pišmeuhovsko neumnega vprašanja, za konec, zagotovo ne bi izustila!!!
 
 
Lep šoferski pozdrav in varno vožnjo vsem

Spletno mesto uporablja piškotke za analizo uporabe in zagotavljanje funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.